زندگی بتول دختر بچه ۴ ساله بخش گافر و پارامون بشاگرد به پایان خود رسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 743
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 براساس این گزارش یک کودک ۴ ساله در روستای آخران از روستاهای بخش گافر و پارامون بر اثر نیش عقرب در گذشت.

 
 
به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ روز چهارشنبه ۵ آبان ماه سال جاری کودک ۴ ساله اهل روستا آخران بخش گافر و پارامون در پی عقرب زدگی به شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان می روند که به علت نبود تجهیزات لازم نتوانستند جان این کودک ۴ ساله را نجات دهند.
 
 
به علت وضعیت وخیم کودک والدین این کودک روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه فرزندشان را به بیمارستان بشاگرد منتقل می کنند و به گفته پزشک بیمارستان بشاگرد زمانی که کودک به بیمارستان منتقل می شود کودک در کما بوده و ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده که به علت خونریزی ادرار و با وجود تلاش های زیاد تیم پزشکی این شهرستان نتوانستند جان این کودک را نجات دهند و ساعت یک بامداد ۷ آبان ماه فوت این کودک را اعلام می کنند.
 
 
سرانجام داستان زندگی بتول دختر بچه ۴ ساله بخش گافر و پارامون بشاگرد به پایان خود رسید. نبود امکانات پزشکی شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون و مرکز شهرستان بشاگرد و استان هرمزگان علت فوت این کودک ۴ ساله بود و روز گذشته با وجود تلاش تیم های پزشکی بشاگرد جان خود را از دست داد و کمی آن سوتر از مکانی که زهر عقرب وارد بدنش شده بود برای همیشه به خواب فرو رفت سرنوشتی که امکان تکرارش برای بتول های دیگر نیز وجود دارد.
 
 
امسال با توجه به افزایش بارندگی و تراکم پوشش گیاهی، شمار حشره های موذی و انواع خزندگان در بشاگرد به شدت افزایش یافته است.
 
 
دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به فوت یک کودک ۴ ساله بشاگردی بر اثر نیش عقرب؛ اظهار کرد: عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در هرمزگان و دیگر مناطق جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد که در صورت جدی نگرفتن آن حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
 
نوروزیان آمار عقرب گزیدگی‌های سال گذشته را سه هزار و ۷۰۴ نفر اعلام کرد که هیچ مرگ‌ومیری در این زمینه وجود نداشت و در منطقه بشاگرد هم در سال ۹۵ تاکنون ۱۹ مورد گزش بوده که تنها دو مورد مرگ ثبت‌شده که دو کودک ۸ و ۹ ساله در بشاگرد و بندرعباس به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی جان‌ باخته‌اند.
 
 
وی با اشاره به فوت کودک ۴ ساله بشاگردی که در روز گذشته اتفاق افتاد؛ افزود: علت فوت این کودک بی امکاناتی پزشکی شهر بنت بوده است که در مرز سیستان بلوچستان واقع شده است.
 
 
فاطمه نوروزیان بیان کرد: ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده است تا که به بیمارستان شهرستان بشاگرد منتقل می شود کودک در کما بوده است و کاری از تیم پزشکی این شهرستان بر نمی آمده است و کودک بعد از یک ساعت فوت می کند.
 
 
توسعه خدمات پزشکی، حذف واقعی محرومیت و کپر نشینی و احساس مسئولیت برخی از مسئولان آرزویی است که شاید با مرگ بتول زنده شود.
 
 
نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون با مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت هم یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به فوت بتول شد، چرا که اگر مسیر بین روستای آخران تا شهر سردشت آسفالت و هموار بود قطعاً این دختر چهار ساله زودتر به بیمارستان می رسید.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/ح.پ
 
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: عقرب،حوادث بشاگرد،بیمارستان ،بتول،کودک 4ساله ،عقرب گزیدگی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 723
بازدید دیروز : 435
بازدید هفته : 1214
بازدید ماه : 1158
بازدید کل : 126291
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com